نوشته شده توسط : حامد سیفی

 

  

 

روياروئي با آمريكا در جبهه جنگ نرم وآمادگي براي روياروئي با تهديدات اوباما

 

 

 

رهبر انقلاب در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور

با تاکيد مجدد بر سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاح هاي کشتارجمعي نيستيم اما ملت ايران هم در مقابل اين گونه تهديدها وگنده گويي ها تسليم نخواهد شد و تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان سراسر كشور: امروز اولویت اصلی كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید كامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.

http://rvahvaz.blogfa.com/cat-9.aspx

 

 

در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور

 

رهبر انقلاب: تهديد اتمي ملت ايران تبديل ادبيات روباه منش دولت آمريکا به ادبيات گرگ منش است

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور، با تجليل از نقش پرستاران در سلامت جسمي و روحي بيماران، حضرت زينب سلام ا... عليها را الگوي بشريت در طول تاريخ و الگوي ملت ايران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي دانستند و تاکيد کردند: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران، جوهر ايماني او است و اين ملت، به لطف خداوند در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و با ايمان و بصيرت روزافزون خود، بر تهديدها و ترفندها نيز فائق خواهد آمد.

حضرت آيت ا... خامنه اي در بخشي از سخنانشان در اين ديدار خاطرنشان کردند: تهديد تلويحي اتمي، در ملت ايران تاثيري نخواهد داشت اما اين تهديد، مايه ننگي در تاريخ سياسي آمريکا و نقطه سياهي در کارنامه دولت آمريکا خواهد بود.

ايشان تاکيد کردند: با اين تهديد، پشت صحنه نمايش صلح دوستي و بشردوستي، و پايبندي به معاهدات اتمي و دراز کردن دست دوستي به سوي ملت ايران، کاملا مشخص شد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: تهديد اتمي ملت ايران، در واقع تبديل ادبيات روباه منش دولت آمريکا به ادبيات گرگ منش است.

ايشان با تاکيد مجدد بر سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاح هاي کشتارجمعي نيستيم اما ملت ايران هم در مقابل اين گونه تهديدها وگنده گويي ها تسليم نخواهد شد و تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين شخصيت والا و کم نظير حضرت زينب سلام ا... عليها و نقش برجسته آن حضرت در زنده ماندن حادثه عاشورا و پيام تاريخي آن پرداختند و خاطرنشان کردند: عامل اصلي پيروزي خون بر شمشير در حادثه عاشورا، حضرت زينب سلام ا... عليها بودند که با نقش برجسته خود نشان دادند که زن در متن حوادث مهم تاريخي قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران جوهر ايماني اوست

ايسنا گزارش داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور با تجليل از نقش پرستاران در سلامت جسمي و روحي بيماران، حضرت زينب سلام ا... عليها را الگوي بشريت در طول تاريخ و الگوي ملت ايران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي دانستند و تاکيد کردند: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران، جوهر ايماني او است و اين ملت، به لطف خداوند در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و با ايمان و بصيرت روزافزون خود، بر تهديدها و ترفندها نيز فائق خواهد آمد.

آن چه باعث شده ملت ايران همواره يک چهره الهام بخش در دنياي اسلام باشد تاثيرپذيري از شخصيت هاي برجسته ديني از جمله حضرت زينب سلام ا... عليهاست

حضرت آيت ا... خامنه اي با تبريک ايام ولادت حضرت زينب سلام ا... عليها، به تاثيرپذيري انقلاب اسلامي از حرکت تاريخي آن حضرت و نقش ايمان و معنويت در قدرت و عظمت اين انقلاب اشاره کردند و افزودند: آن چه که باعث شده است ملت ايران در ۳۰ سال گذشته، همواره يک چهره الهام بخش در دنياي اسلام باشد، تاثيرپذيري از شخصيت هاي برجسته ديني از جمله حضرت زينب سلام ا... عليها است و قدرت ملت ايران در واقع ناشي از اين تاثيرپذيري معنوي است.

ملت ايران در عرصه تجهيزات دفاعي و سخت افزاري پيشرفت هاي جهشي داشته اما عامل اصلي قدرت و عظمت ملت اسلامي جوهر ايماني است.ايشان با تاکيد بر اين که قدرت ملت ايران به تجهيزات نظامي نيست، خاطرنشان کردند: البته ملت ايران در عرصه تجهيزات دفاعي و سخت افزاري پيشرفت هاي جهشي داشته است اما عامل اصلي قدرت و عظمت کشور و ملت اسلامي، جوهر ايماني است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: به همين دليل است که ملت ايران با وجود ۳۰ سال تحريم، تهديد، حمله نظامي و خباثت هاي سياسي و امنيتي، رشد مضاعف کرده و حرکت رو به جلوي بيش از حد متعارف داشته است.

تهديد تلويحي اتمي مايه ننگي در تاريخ سياسي آمريکا و نقطه سياهي در کارنامه دولت آمريکا خواهد بود

حضرت آيت ا... خامنه اي خاطرنشان کردند: تهديد تلويحي اتمي، در ملت ايران تاثيري نخواهد داشت اما اين تهديد، مايه ننگي در تاريخ سياسي آمريکا و نقطه سياهي در کارنامه دولت آمريکا خواهد بود.

با اين تهديد پشت صحنه نمايش دراز کردن دست دوستي به سوي ملت ايران کاملا مشخص شد

ايشان تاکيد کردند: با اين تهديد، پشت صحنه نمايش صلح دوستي و بشردوستي و پايبندي به معاهدات اتمي و دراز کردن دست دوستي به سوي ملت ايران، کاملا مشخص شد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: تهديد اتمي ملت ايران، در واقع تبديل ادبيات روباه منش دولت آمريکا به ادبيات گرگ منش است.

هيچ يک از قدرت هاي اتمي به معاهدات بين المللي در زمينه سلاح هاي هسته اي پايبند نيستند

حضرت آيت ا... خامنه اي با تاکيد بر اين که قدرت هاي اتمي به ويژه آمريکا به دنبال استفاده از قدرت اتمي براي سلطه بر دنيا هستند، افزودند: هيچ يک از اين قدرت هاي اتمي، به معاهدات بين المللي در زمينه سلاح هاي هسته اي پايبند نيستند و به آن ها عمل نمي کنند و آشکارا دروغ مي گويند اما هنگامي که کشورهاي ديگر به دنبال استفاده از فناوري هسته اي مي روند، آن ها را متهم به عمل نکردن به معاهدات بين المللي مي کنند زيرا اين قدرت ها نمي خواهند رقيبي براي آن ها وجود داشته باشد.

ملت ايران تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد

ايشان با تاکيد مجدد بر سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاح هاي کشتارجمعي نيستيم اما ملت ايران هم در مقابل اين گونه تهديدها و گنده گويي ها تسليم نخواهد شد و تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد.

رئيس جمهور آمريکا به چه حقي ملت ايران را تهديد هسته اي مي کند؟

رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اين که مجامع بين المللي نبايد به سادگي از تهديد اتمي رئيس جمهور آمريکا بر ضد ملت ايران بگذرند، افزودند: رئيس جمهور آمريکا به چه حقي ملت ايران را تهديد هسته اي مي کند؟ اين تهديد، تهديد صلح و امنيت جهاني و بشريت است و نبايد کسي در دنيا به خود جرأت دهد که چنين تهديدي را، حتي بر زبان جاري کند.

ملت ايران به هيچ وجه اجازه نخواهد داد آمريکايي ها با چنين تهديدها و ابزارهايي بار ديگر سلطه جهنمي خود را بر ايران تجديد کنند

حضرت آيت ا... خامنه اي با تاکيد بر اين که ملت ايران در مقابل اين گونه تهديدها شکست ناپذير است، خاطرنشان کردند: ملت ايران به هيچ وجه اجازه نخواهد داد، آمريکايي ها با چنين تهديدها و يا ابزارهايي، بار ديگر سلطه جهنمي خود را بر ايران تجديد کنند.

اين ملت علي رغم خواست دشمن در همه عرصه ها پيش خواهد رفت

ايشان تاکيد کردند: اين ملت، علي رغم خواست دشمن، در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و ايمان و بصيرت روزافزون جوانان و ملت ايران، بر همه تهديدها و همچنين ترفندهايي مانند آن چه که در سال گذشته اتفاق افتاد، فائق خواهد آمد.

عامل اصلي پيروزي خون بر شمشير در حادثه عاشورا حضرت زينب سلام ا... عليها بودند

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين شخصيت والا و کم نظير حضرت زينب سلام ا... عليها و نقش برجسته آن حضرت در زنده ماندن حادثه عاشورا و پيام تاريخي آن پرداختند و خاطرنشان کردند: عامل اصلي پيروزي خون بر شمشير در حادثه عاشورا، حضرت زينب سلام ا... عليها بودند که با نقش برجسته خود نشان دادند که زن در متن حوادث مهم تاريخي قرار دارد.

حضرت زينب سلام ا... عليها حجاب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و يک جهاد بزرگ تبديل کردند

حضرت آيت ا... خامنه اي با تاکيد بر اين که حضرت زينب سلام ا... عليها، حجاب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و يک جهاد بزرگ تبديل کردند، افزودند: نمونه بارز اين واقعيت، خطبه فراموش نشدني آن حضرت در بازار کوفه و در شرايط بسيار سخت آن زمان است، که ايشان با فصاحت و بلاغت، تحليل دقيق و عظيمي از وضعيت آن روز جامعه اسلامي ارائه و انقلاب نبوي و علوي را آسيب شناسي کردند.

آن حضرت در خطبه خود در بازار کوفه مشکل اصلي جامعه اسلامي را در آن زمان بي بصيرتي مردم در شناخت فتنه و در مقابل مدعيان انقلابي گري خواندند.

ايشان ضمن بيان بخش هايي از خطبه حضرت زينب سلام ا... عليها، خاطرنشان کردند: آن حضرت تصريح مي کنند که مشکل اصلي جامعه اسلامي در آن زمان بي بصيرتي مردم در شناخت فتنه و در مقابل مدعيان انقلابي گري و تشخيص ندادن حق و باطل بود که نتيجه آن هم بر نيزه رفتن سر فرزند پيامبر(ص) شد.

نقش و عملکرد حضرت زينب سلام ا... عليها در حادثه عاشورا و پس از آن الگويي براي همه بشريت است

رهبر انقلاب اسلامي نقش و عملکرد حضرت زينب سلام ا... عليها در حادثه عاشورا و پس از آن را، الگويي براي همه بشريت، به ويژه زنان مسلمان دانستند و افزودند: آن حضرت با درآميختن حجب و حيا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه در واقع جايگاه و عظمت واقعي زنان را نشان دادند.

دنياي غرب تلاش دارد اين گونه القا کند که عظمت زن در کنار گذاشتن عفاف و حجاب و جلوه گري در مقابل مردان و هوسرانان است

حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به روش هاي غلط و انحرافي دنياي فاسد غرب براي معرفي شخصيت زن تاکيد کردند: دنياي غرب تلاش دارد، اين گونه القا کند که عظمت زن در کنار گذاشتن عفاف و حجاب و جلوه گري در مقابل مردان و هوسرانان است، در حالي که اين روش، تحقير زن است.

حرکت زنان در انقلاب اسلامي حرکتي زينب گونه بوده است

ايشان خاطرنشان کردند: حرکت زنان در انقلاب اسلامي، حرکتي زينب گونه بوده است و زنان همواره برجسته ترين نقش ها را در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ايفا کرده اند.

تکاليف پرستاران ازجمله رعايت اخلاق پرستاري بسيار مهم و سنگين است

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به وظيفه سنگين پرستاران در موضوع حفظ سلامت، افزودند: در کنار اين وظيفه سنگين، تکاليف پرستاران از جمله رعايت اخلاق پرستاري نيز بسيار مهم و سنگين است.

مناسب است منشور اخلاقي پرستاران تهيه و ميثاق پرستاري به پرستاران تعليم داده شود

حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به حساسيت و سختي کار پرستاران در تسکين آلام جسمي و روحي بيماران، خاطرنشان کردند: با توجه به اهميت وظيفه پرستاران، مناسب است تا منشور اخلاقي پرستاران تهيه و ميثاق پرستاري به پرستاران تعليم داده شود.

در ابتداي اين ديدار خانم دکتر وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به وظيفه سنگين و سخت پرستاران در حوزه سلامت گفت: دولت و مجلس گام هاي خوبي براي بهبود وضعيت شغلي پرستاران برداشته اند که تصويب قانون ارتقاي بهره وري پرستاران از جمله آن ها است.

وي به برگزاري بيش از ۳۰۰ دوره بازآموزي براي پرستاران در ۳ سال گذشته اشاره کرد و افزود: در چند سال اخير، راه اندازي دوره هاي کارشناسي ارشد حرفه اي و تدوين استانداردهاي حرفه پرستاري اجرايي شده است.

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1389/02/02 شماره انتشار 17531

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=6693

@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

دیدار فرماندهان کل ارتش و سپاه، و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی (۱۳۸۹/۰۱/۲۲ - ۱۴:۴۷)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان کل ارتش و سپاه، و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح به عنوان حصن و حصار یک ملت و کشور و لزوم استحکام و هوشیاری دائمی این حصار، تأکید کردند: استحکام واقعی یک نظام و ملت، توکل به خداوند متعال، هوشمندی، داشتن اعتماد به نفس، باور به توانایی ایستادگی، و تقویت قدرت ایستادگی است.

ایشان با اشاره به شرایط کنونی دنیا و حاکمیت زور، ظلم، جهل، و شهوت خاطرنشان کردند: در چنین دنیایی، استحکام و قدرت نیروهای مسلح و حفظ هوشمندی، و اقدام مدبرانه و شجاعانه، اهمیت دو چندان دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد ظالمانه و تجاوزکارانه برخی قدرتها و سران آنها تحت لوای شعارهای فریبنده افزودند: امروز کسانی که جنگ طلب واقعی هستند، نام صلح را بر زبان می آورند و همین افراد که هیچ حق و اعتباری برای انسانها قائل نیستند، شعار حقوق بشر سر می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: برخی دولتها و سران آنها ازتجاوز، و پلیدترین شیوه ها از جمله ایجاد سازمانهای تروریستی و حمایت از تروریستها برای پیشبرد سیاستهای خود استفاده می کنند ولی در مقابل افکار عمومی دنیا، چهره ای آرام و انسان دوستانه به خود می گیرند و از الفاظ به ظاهر متین استفاده می کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه در چنین دنیای مبتنی بر فریب، دروغ، ظلم و زور نقابدار، برخی قدرتها به دلیل غرور و اعتماد به پایه های پوشالی قدرت، اختیار خود را از دست می دهند افزودند: نمونه این موضوع، سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا است که ملت ایران را تلویحاً تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این سخن بسیار عجیب است و دنیا نباید از آن بگذرد زیرا در قرن بیست و یکم که قرن ادعاهای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است، رئیس یک کشور تهدید به حمله اتمی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای اینگونه سخنان را به ضرر امریکا دانستند و خاطرنشان کردند: معنای اینگونه سخنان این است که دولت امریکا، دولتی شریر و غیرقابل اعتماد است.

ایشان افزودند: امریکاییها در سالهای اخیر تلاش زیادی کردند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای غیرقابل اعتماد است در حالیکه اکنون مشخص است، غیرقابل اعتماد، آن دولتهایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می کنند بنابراین سخنان رئیس جمهور امریکا، رسوا کننده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در چنین دنیایی باید بسیار هوشیار بود، خاطرنشان کردند: در این شرایط، مهمتر از آمادگی های نظامی و رزمی، آمادگی های روحی و معنوی و قدرت عزم و توان ایستادگی یک ملت در برابر تندبادها است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: استحکام یک نظام، به ایمان، قدرت و توانایی ایستادگی، عزم راسخ، و فریب الفاظ فریبنده را نخوردن، است.

ایشان با اشاره به دائمی نبودن تندبادها، افزودند: ملت ایران اکنون بعد از گذشت سی سال، در همه زمینه ها پایدارتر و قوی تر است و نشان داده که توانایی ایستادگی در مقابل انواع دشمنی ها را دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود نیروهای مسلح را به اتخاذ تدابیر لازم جهت ارتقای توان رزمی و دفاعی توصیه و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید همواره آمادگی و هوشیاری کامل در برابر تهدیدها را داشته باشند و لازمه آن هم برنامه ریزی، و جدی گرفتن آموزش و تدابیر مورد نیاز نظامی و دفاعی است.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهای نیروهای مسلح را دارا بودن تجربه های امیدآفرین دوران دفاع مقدس برشمردند و بر لزوم ارتقاء معنویت و بصیرت و تعمیق اعتقادات دینی تأکید کردند.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ارائه گزارشی از آمادگی ها و توانمندیهای نیروهای مسلح تأکید کرد: نیروهای مسلح ضمن حفظ آمادگی و هوشیاری، مصمم هستند با کار و تلاش مضاعف، آموزشها و آمادگی های خود را در زمینه های نظامی، دفاعی، و ترویج روحیه جهادی و بسیجی، ارتقاء بخشند.

در پایان این دیدار ، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد.

http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=6658

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر كشور، بسیج را رمز پایداری، ماندگاری و عزت ملی دانستند و ضمن توصیه مؤكد به همه رسانه‌ها، فعالان سیاسی و مسئولان برای پرهیز از اختلاف‌های جزئی و غیراصولی تأكید كردند: امروز اولویت اصلی كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید كامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج را یك استثناء و حادثه‌ای بی نظیر در كشور خواندند و افزودند: اینكه در یك كشور مردم با همه وجود و با بهترین و مؤمن‌ترین عناصر خود از یك نظام بدون هیچ چشم داشتی و با همه توان دفاع كنند، فقط مخصوص انقلاب اسلامی ایران است كه دل نورانی امام بزرگوار (ره) توانست به این حقیقت بزرگ دست پیدا كند و با كمك الهی آنرا تحقق بخشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش آفرینی و امتحان‌های بزرگ بسیج در صحنه های مختلف انقلاب خاطرنشان كردند: یكی از این صحنه‌ها عرصه دفاع از استقلال و عزت كشور بود كه اگر حضور بسیج در دوران دفاع مقدس شكل نمی‌گرفت امروز سرنوشت قطعا بگونه‌ای دیگر بود.

ایشان تأكید كردند: بعد از پایان جنگ نیز بسیج همواره خط شكن و پیشرو بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در تثبیت اقتدار و ایستادگی سیاسی در عرصه‌های فرهنگی و سازندگی و در عرصه‌های علمی افزودند: امروز افتخارات گوناگون كشور نتیجه حضور انسان‌های خدوم، توانا و بی‌نام و نشان در صحنه‌های گوناگون است كه اگر این حقایق بدرستی شناخته نشود ظلم به بسیج است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بسیج را فراتر از قالب‌ها و سازمان‌های نظامی دانستند و خاطرنشان كردند: اگرچه بخش‌های نظامی از بهترین بسیجی‌ها هستند اما بسیج در واقع حضور فراگیر، مقتدر و تمام نشدنی قشرهای مختلف مردم است كه هیچ وابستگی به پول، جاه و مقام و دستور از بالا ندارد و معیار او هم بصیرت و ایمان است.

ایشان با تأكید بر اینكه سازمان فعلی بسیج با خصوصیات منحصر بفرد خود قابل تكرار و تقلید در هیچ مجموعه دیگری نیست، افزودند: بسیج واقعیتی نافذ و تأثیرگذار است كه در عین اقتدار و قدرت مظلوم هم واقع شده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: مظلومیت به معنای ضعف نیست، همانگونه كه انقلاب اسلامی در عین حالی كه جزو مقتدرترین و نافذترین پدیده‌های معاصر است، مظلوم هم است و یا شخص امام بزرگوار (ره) كه با وجود اقتدار و قدرت روحی از مظلوم ترین انسان‌های دوران خود بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر لزوم تقویت و تعمیق اثرگذاری بسیج افزودند: تا هنگامی كه بسیج است هیچ تهدیدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و این موضوع یك ركن اساسی است.

ایشان آسیب شناسی، شناخت نقص‌ها و آفت‌ها و همچنین پیش بینی‌های لازم بمنظور پیشرفت بیشتر را برای بسیج یك ضرورت دانستند و تأكید كردند: با توجه به شكست استكبار در مواجهه سخت با نظام اسلامی در دهه اول انقلاب، اكنون دشمن جنگ نرم را در دستور كار خود قرار داده و امروز اولویت اصلی مقابله با جنگ نرم است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین جنگ نرم افزودند: دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراكنی و استفاده از برخی بهانه‌ها میان آحاد مردم تردید، بدبینی و اختلاف ایجاد كند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قضایای بعد از انتخابات ریاست جمهوری را نمونه‌ای از این شیوه دانستند و خاطرنشان كردند: در این قضایا به بهانه انتخابات ایجاد تردید و اختلاف كردند تا دل‌های مردم نسبت به یكدیگر و نسبت به مسئولان چركین شود و در چنین فضای مشوش و شلوغی عناصر مغرض، خائن و دست آموز خود را برای كارهای اخلال‌گرانه وارد صحنه كنند اما به دلیل بصیرت مردم به نتیجه نرسیدند.

ایشان با تأكید مجدد بر موضوع بصیرت افزودند: علت تأكیدهای مكرر من بر لزوم بصیرت در جامعه در شرایط حاضر به این دلیل است كه مردم بدانند چه اتفاقی می‌افتد و بتوانند صحنه‌گردان اصلی قضایا و عناصر خائن و بدخواه را از آحاد مردم تشخیص دهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: هر اقدامی كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به یكدیگر بدبین و مردد كند، به ضرر كشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من اصرار دارم كه آحاد مردم و جریانات مختلف سیاسی همه با یكدیگر متحد در مقابل آن افراد معدودی باشند كه مخالف اصل انقلاب و استقلال كشور هستند و هدف آنها تقدیم كشور به امریكا و استكبار است.

ایشان با تأكید بر لزوم جداسازی میان توده عظیم مردم اعم از خواص و عوام با معدود عناصر خودفروخته و تفاوت قائل شدن میان این دو، خاطرنشان كردند: نباید با برخی اظهارات و حرف‌ها فضا را بگونه‌ای مغشوش كرد كه مردم سردرگم و نسبت به یكدیگر و نسبت به نخبگان و مسئولان بدبین شوند، این كار درستی نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از برخی مطبوعات، رسانه‌ها و دستگاه‌ها كه دائما به دنبال ایجاد اختلاف، بدبینی و شایعه سازی هستند، افزودند: به كسانی كه بدنبال مصالح كشور هستند توصیه می كنم از این اختلاف‌های جزئی و غیراصولی صرف‌نظر كنند.

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از فضای تهمت‌زنی و شایعه‌سازی بر ضد مسئولان كشور تأكید كردند: اینگونه كارها در جهت خواست دشمن است، زیرا مسئولان كشور اعم از رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همه كسانی هستند كه زمام كشور را بدست دارند و مردم باید به آنها اعتماد و حسن ظن داشته باشند.

ایشان با اشاره به تردید افكنی‌های بعد از انتخابات در عملكرد مسئولان رسمی انتخابات اعم از وزارت كشور و شورای نگهبان افزودند: این تردیدافكنی ها بسیار مضر است و دشمن هم همین را می‌خواهد.

رهبر انقلاب اسلامی جوانان بسیجی را به تقویت ایمان و بصیرت و رعایت موازین و معیارها در تشخیص‌ها فراخواندند و خاطرنشان كردند: نمی‌شود هر فردی را به دلیل یك خطا منافق نامید و همچنین نمی توان هر فردی را بدلیل اختلاف نظر و دیدگاه ضدولایت فقیه خواند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توصیه من به فرزندان بسیجی‌ام این است كه ضمن حفظ پرقدرت انگیزه‌ها، ایمان و امید به آینده در تشخیص‌ها و مصداقهای مختلف بشدت مراقبت كنند زیرا بی‌دقتی در مصداق‌ها برخی اوقات ضررهای زیادی در پی خواهد داشت.

ایشان تنوع عرصه های بسیج را مهم خواندند و افزودند: رویكرد اخیر توجه به علم، نوآوری علمی و كارهای فرهنگی در بسیج بسیار مبارك و پسندیده است زیرا كشور نیازمند كارهای مختلفی است كه جز با روحیه بسیجی محقق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: تا زمانی كه بسیج و روحیه صدق و صفا و خدمت بی مزد و منت در میان مردم و بویژه جوانان وجود دارد، دشمن نمی‌تواند هیچگونه لطمه‌ای به كشور، انقلاب و نظام اسلامی وارد كند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: كسانی هم كه با اشاره، تشویق و لبخند دشمن می‌خواهند با نظام اسلامی، قانون اساسی و حركت عظیم مردمی مواجه شوند، بدانند كه سر به سنگ می كوبند و تلاش آنان بیهوده است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام، دوران آن امام را دوران سربرآوردن حیات دوباره جریان اصیل اسلامی در مقابله با تحریف ها خواندند و با اشاره به نزدیكی اعیاد قربان و غدیرخم افزودند: این دو عید بزرگ اسلامی دو مقطع مهم درخصوص موضوع امامت است زیرا در عید قربان حضرت ابراهیم (ع) بعد از امتحانهای سخت به مقام امامت نائل می شوند و در روز عیدغدیر خم هم حضرت علی (ع) بعد از امتحانهای بزرگ به منصب والای امامت می رسند.

در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش بسیج و بسیجیان در مراحل مختلف انقلاب و مقابله با توطئه های سیاسی، نظامی و فرهنگی دشمنان و همچنین دستاوردهای بزرگ علمی دانشمندان جوان بسیجی كشور تأكید كرد: بسیج و بسیجیان در همه صحنه های مختلف بویژه عرصه های جهاد علمی و خدمت به مردم همچون گذشته حضوری مقتدرانه، آگاهانه، و هوشمندانه خواهند داشت.

http://www.313modir.mihanblog.com/post/71

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاس بين المللي خلع سلاح (۱۳۸۹/۰۱/۲۸ - ۱۰:۲۰)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیامی خطاب به اجلاس بین المللی خلع سلاح در تهران صادر فرمودند. متن پیام به این شرح است:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

به شما ميهمانان محترم كه در اينجا گرد آمده ايد خوشامد مي گويم. مايه خرسندي است كه جمهوري    اسلامي ايران امروز ميزبان اجلاس بين المللي خلع سلاح است، به اميد آنكه از فرصت فراهم آمده استفاده كرده، نتايج ماندگار و ارزشمندي را كه از گفتگو و مشورت با يكديگر به دست مي آوريد، تقديم جامعه‌ي بشري نمائيد.

اتم شناسي و علوم هسته اي يكي از بزرگترين دستاوردهاي بشري است كه مي تواند و بايد در خدمت رفاه ملّت‌هاي جهان و رشد و توسعه‌ي همه‌ي جوامع انساني باشد. گستره‌ي كاربرد علوم هسته اي طيف وسيعي از نيازهاي پزشكي، انرژي و صنعتي را پوشش مي دهد كه هر يك از اهمّيت شايسته اي برخوردار است.به اين دليل مي توان گفت كه فنآوري هسته اي جايگاه برجسته اي در حيات اقتصادي را به خود اختصاص داده است و با گذر زمان و افزايش نيازهاي صنعتي، پزشكي و انرژي به طور فزاينده اي اهمّيت آن بيشتر خواهد شد و به همين ميزان، تلاش براي دستيابي به انرژي هسته اي و بهره گيري از آن نيز افزايش مي يابد. ملّت هاي خاورميانه كه مانند ديگر ملّت هاي جهان تشنه‌ي صلح و امنيّت و پيشرفت اند حقّ دارند كه با بهره گيري از اين فنآوري جايگاه اقتصادي و موقعيّت برتر نسل هاي آتي خود را تضمين كنند. شايد يكي از اهداف غبارآلود كردن فضا در مورد برنامه هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران اين است كه مانع از توجّه جدّي ملت هاي منطقه به اين حقّ طبيعي و ارزشمند خود شوند.

طَرفه آنكه، تنها مجرم اتمي جهان اينك به دروغ خود را مدّعي مبارزه با گسترش سلاح اتمي معرفي مي كند در حاليكه يقيناً هيچ اقدام جدّي در اين مسير صورت نداده است و هرگز صورت نخواهد داد. اگر ادعاي مبارزه با گسترش سلاح هسته اي آمريكا دروغ نبود، آيا رژيم صهيونيستي مي توانست ضمن خودداري از پذيرش مقررات بين‌المللي در اين زمينه به ويژه ان. پي. تي ،‌ سرزمين اشغال شده‌ي فلسطين را به زرادخانه اي مُبدّل سازد كه انبوهي از سلاح هاي هسته اي در آن ذخيره شده است؟

نام اتم به همان ميزان كه بيانگر پيشرفت دانش بشري است، متأسفانه يادآور زشت ترين واقعه‌ي تاريخ و بزرگترين نسل كُشي و سوء استفاده از دستاورد علمي انسان نيز است. هر چند كه كشورهاي متعدّدي اقدام به توليد و انباشت سلاح هسته اي كرده اند كه في نفسه مي تواند مقدمه‌ي ارتكاب جُرم تلقي شده و صلح جهاني را شديداً در معرض تهديد قرار داده است، امّا فقط يك دولت مرتكب جُرم اتمي شده است. تنها دولت ايالات متحده آمريكا  است، كه ملّت مظلوم ژاپن در هيروشيما و ناكازاكي را در جنگي نابرابر و غير انساني مورد هجوم اتمي قرار داد.

از زماني كه انفجار نخستين جنگ افزارهاي هسته اي توسط دولت ايالات متحده در هيروشيما و ناكازاكي فاجعه‌اي انساني با ابعاد بي سابقه در تاريخ آفريد و امنيّت بشري را با تهديدي عظيم مواجه ساخت، ضرورت نابودي كامل اين سلاح ها مورد اِجماع قاطع جامعه جهاني قرار داشته است. استفاده از سلاح هسته اي نه تنها به كشتار و تخريب گسترده منجر شد، بلكه ميان آحاد ملّت، نظامي و غير نظامي،‌ كوچك و بزرگ،‌ زن و مرد و كهنسال و خردسال تمايزي قائل نشد و آثار ضد بشري آن مرزهاي سياسي و جغرافيايي را در نورديد، و حتي به نسل هاي بعدي نيز خسارتهاي جبران ناپذير وارد نمود و لذا هرگونه استفاده و حتّي تهديد به استفاده از اين سلاح، نقض جدّي مسلم ترين قواعد بشر دوستانه و مصداق بارز جنايت جنگي قلمداد مي گردد. به لحاظ نظامي و امنيّتي نيز به دنبال دست يابي چند قدرت به اين سلاح ضد بشري، ترديدي باقي نماند كه پيروزي در جنگ هسته اي ناممكن و درگيري در چنين جنگي غير عقلاني و ضد انساني است. ولي برغم اين بديهيات اخلاقي، عقلاني، انساني و حتّي نظامي،‌ خواست مؤكد و مكرر جامعه‌ي جهاني براي نابودي اين سلاح ها توسط گروه انگشت شماري از دولت ها، كه امنيّت خيالي خود را بر ناامني همگاني بنا كرده‌اند، ناديده گرفته شده است.

اصرار اين دولت ها برنگهداري، افزايش و گسترش توان تخريبي اين سلاح ها، كه هيچ كاربردي جز ارعاب و ترور دسته جمعي و ايجاد امنيّت كاذب، مبتني بر بازدارندگي ناشي از نابودي تضمين شده همگاني نداشته و ندارد، ‌استمرار كابوس هسته اي جهان، را به دنبال داشته است. منابع خارج از شمار اقتصادي و انساني در رقابت غير عقلاني هزينه شده‌اند تا هر يك از ابرقدرت ها توان خيالي پيدا كنند كه بيش از ده هزار بار رقيبان خود و ساير ساكنان كره خاكي منجمله خودشان را نابود كنند. بي دليل نيست كه اين راهبرد، بازدارندگي مبتني بر، نابودي تضمين شده متقابل، يا ديوانگي نام گرفته است.

برخي از دولت هاي هسته اي در سال هاي اخير از نظريه‌ي بازدارندگي در مقابل ساير قدرت هاي هسته‌اي بر مبناي، نابودي تضمين شده متقابل هم، فراتر رفته اند تا جائي كه در راهبرد هسته اي اين دولت ها بر حفظ، انتخاب هسته‌اي در برابر  تهديدات متعارف از سوي، ناقضين معاهده عدم اشاعه، تأكيد شده است، در حاليكه بزرگترين ناقضين معاهده عدم اشاعه، قدرت هايي هستند كه، علاوه بر نقض تعهد خود در ماده 6 معاهده براي خلع سلاح هسته‌اي، حتّي در اشاعه عمودي و افقي اين سلاح ها گوي سبقت را از ديگران ربوده و منجمله با كمك به تسليح رژيم صهيونيستي به سلاح هاي هسته اي و حمايت از سياست هاي آن رژيم، در اشاعه‌ي واقعي اين سلاح ها نقش مستقيم و مغاير تعهدات خود بر مبناي ماده 1 معاهده ايفا كرده و منطقه خاورميانه و جهان را با تهديدي جدّي روبرو كرده اند و در رأس اين دولت ها، رژيم زورگو و متجاوز ايالات متحده آمريكا است.

جا دارد كه كنفرانس بين المللي خلع سلاح، ضمن بررسي خطرهاي توليد وانباشت سلاح هسته اي در جهان، بطور واقع بينانه راهكارهايي را براي مقابله با اين تهديد عليه بشريت ارائه كند تا بتوان گامي جدّي در مسير پاسداري از صلح و ثبات جهاني به پيش نهاد.

به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته اي،‌ ديگر انواع سلاح هاي كشتار جمعي، نظير سلاح شيميائي و سلاح ميكروبي نيز تهديدي جدّي عليه بشريت تلقي مي شوند

:: موضوعات مرتبط: مقاله ای از جنگ نرم امریکا علیه ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 486

|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد